21-1-2003
 

Στέλιος Γιαννουλάκης


 

                                                                                                                                                                                             >

 


Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971. Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και Βιοϊατρική Τεχνολογία στο Πανεπιστήμιο Πατρών, ενώ παράλληλα έπαιζε ηλεκτρική κιθάρα σε διάφορα συγκροτήματα. Κλασική κιθάρα στο Απολλώνιο Ωδείο, ηλεκτρική κιθάρα και τζαζ στο Εργαστήρι Σύγχρονης Μουσικής Γιώργου Φακανά. Ηλεκτροακουστική μουσική, τεχνικές στούντιο και μουσική πληροφορική στο ΚΣΥΜΕ με τους Στ. Βασιλειάδη, Δ. Καμαρωτό και Anry Kerkomaad καθώς και στο ΙΕΜΑ με τον Κώστα Μόσχο. Το 1999 πηγαίνει στην Μεγάλη Βρετανία για σπουδές Μουσικής Τεχνολογίας και Σύνθεσης στο Πανεπιστήμιο του Keele με τους Mike Vaughan και Rajmil Fishman. Παίρνει Masters of Arts με διάκριση. Κερδίζει υποτροφία για διδακτορικό στην Ηλεκτροακουστική Σύνθεση στο πανεπιστήμιο του Bangor της Ουαλίας με τον Andrew Lewis. Εκεί ζει και δουλεύει τα τελευταία χρόνια συνθέτοντας και διδάσκοντας ηχοληψία και επεξεργασία ήχου. Το 2003 ολοκληρώνει το διδακτορικό του και επιστρέφει στην Ελλάδα.

Χρησιμοποιεί υπολογιστές και το σύγχρονο μουσικό στούντιο για να εντάσσει κάθε είδους ηχητικό υλικό στα έργα του που χαρακτηρίζονται από πλούσια δράση, πολυμορφία και έντονο προσωπικό ύφος. Έργα για μαγνητοταινία, ηχητικές εγκαταστάσεις και έργα που συνδυάζουν μαγνητοταινία με βίντεο, προβολές και ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. Μουσική για θέατρο, μοντέρνο χορό και μουσικές παραγωγές. Διάφορες συνεργασίες με εικαστικούς και μουσικά συγκροτήματα.

Τα έργα του παίζονται τακτικά σε διεθνή φεστιβάλ και συνέδρια καθώς και στο ραδιόφωνο. Αναθέσεις για τη δημιουργία έργων ηλεκτροακουστικής μουσικής (BBC, Cesare Studio de creation musicale, Bangor New Music Festival). Μέλος του ΤΕΕ και του Sonic Arts Network. Διακρίσεις στο διεθνή διαγωνισμό ηλεκτροακουστικής μουσικής της Bourges (1999, 2002). Shortlisted composer από την Society for Promotion of New Music (SPNM) για το The Maze και με το συγκρότημα αυτοσχεδιασμού IMP.

 

Ηλεκτροακουστική μουσική, video και ελεύθερος αυτοσχεδιασμός

 

stgiann@yahoo.com
http://www.digital-music-archives.com/webdb2/mp3/electronic/zrrraam/zrrraam.mp3

<<


Το θεωρητικό μου θέμα της αντίληψης του χώρου ως ακουστικού μετεικάσματος συνοδεύει τον κύκλο ηλεκτροακουστικής μουσικής "4 σπουδές χώρου και χρόνου", που θα ακούσουμε στην αποψινή συνάντηση.

Οι 4 σπουδές χώρου και χρόνου (1998-2000) είναι η μουσική μου θέση στο χώρο που ορίζεται από τις 2 αισθητικές συντεταγμένες "σήμα" και "θόρυβος". Αντιλαμβάνομαι και αντιμετωπίζω, αισθητικά και συμβολικά, τη διχοτομία ανάμεσα στους δύο αυτούς κόσμους, σε παραλληλία με εκείνην ανάμεσα στην παρμενιδική αρχή της αμετάβλητης σταθερότητας και της αρχής της αέναης μεταβολής του Ηράκλειτου. Το σήμα και ο θόρυβος, το σταθερό και η μεταβολή στον ήχο.

Στόχος μου δεν είναι τόσο η θεωρητική συζήτηση σχετικά με το αξιωματικό αυτό μέρος του έργου, αλλά πολύ περισσότερο διασταυρώσεις σε έναν ακουστικό τόπο με δύο βασικά χαρακτηριστικά: τη σχέση σήματος και θορύβου με άξονα το ανθρώπινο αυτί, και την κωδικοποίηση του χώρου μέσα στο χρόνο.

Θα προβληθούν επίσης 2 ταινίες μικρού μήκους με μουσική μου, "essere felice" και "Topolo". Η μουσική για αυτές τις ταινίες ανήκει στην ίδια οικογένεια ηχητικής γραφής με τις 4 σπουδές χώρου και χρόνου. Το βασικό ηχητικό υλικό όλης αυτής της οικογένειας έργων αποτελούν ψηφιακές ηχογραφήσεις από σιωπηλούς χώρους, "ηχητικές ανασκαφές" στο παρόν όπου μεγεθύνονται πλήθος μικροί ήχοι και θόρυβοι του περιβάλλοντος, που σκεπάζονται συνήθως από το πρώτο πλάνο του ανθρώπινου ακουστικού πεδίου.

<<