Skip to main content.

Θησαυρός Ελληνικής Μουσικής

έκλυσις

το χαμήλωμα μιας νότας κατά τρεις $διέσεις*δίεσις| (δηλ. κατά 3/4 του τόνου)· αντίθ. $σπονδειασμός*. Ο $Αριστείδης Κοϊντιλιανός*Αριστείδης| (I, Mb και R.P.W-.I.28) την καθορίζει: "έκλυσις μεν ουν έκαλειτο τριών διέσεων ασυνθέτων άνεσις" (έκλυση ονομαζόταν το χαμήλωμα μιας νότας κατά τρεις απλές (ασύνθετες) διέσεις). Ο $Βακχείος ο Γέρων* (Εισ. 41) καθορίζει την έκλυση με τον ίδιο τρόπο που εξηγεί την $εκβολή*: "όταν από τινος φθόγγου αρμονίας ανεθώσι τρεις διέσεις, οίον από EU επί Η>" ([έκλυση είναι] όταν από μια νότα του $εναρμόνιου γένους*εναρμόνιον| κατεβούμε κατά τρεις διέσεις, όπως από mi+1/4 ως το mi ύφ.): Κατά τον Πλούταρχο (Περί μουσ. 1141Β, 29) ο $Πολύμνηστος* υπήρξε ο πρώτος που καθιέρωσε στην πράξη την έκλυση και την $εκβολή*.

, το χαμήλωμα μιας νότας κατά τρεις διέσεις (δηλ. κατά 3/4 του τόνου)· αντίθ. σπονδειασμός. Ο Αριστείδης Κοϊντιλιανός (I, Mb και R.P.W-.I.28) την καθορίζει: "έκλυσις μεν ουν έκαλειτο τριών διέσεων ασυνθέτων άνεσις" (έκλυση ονομαζόταν το χαμήλωμα μιας νότας κατά τρεις απλές (ασύνθετες) διέσεις).




Ο Βακχείος ο Γέρων (Εισ. 41) καθορίζει την έκλυση με τον ίδιο τρόπο που εξηγεί την εκβολή: "όταν από τινος φθόγγου αρμονίας ανεθώσι τρεις διέσεις, οίον από EU επί Η>" ([έκλυση είναι] όταν από μια νότα του εναρμόνιου γένους κατεβούμε κατά τρεις διέσεις, όπως από mi+1/4 ως το mi ύφ.):

Κατά τον Πλούταρχο (Περί μουσ. 1141Β, 29) ο Πολύμνηστος υπήρξε ο πρώτος που καθιέρωσε στην πράξη την έκλυση και την εκβολή.





Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Λήμμα: