πολυχορδία αντίθ. ολιγοχορδία·
(α) πολυχορδία· η χρήση πολλών χορδών· η ιδιότητα του πολύχορδου.
(β) ολιγοχορδία· η χρήση λίγων χορδών· η ιδιότητα του ολιγόχορδου.
Οι δύο αυτοί όροι χρησιμοποιούνταν σε αντιδιαστολή ο ένας προς τον άλλο. Η ολιγοχορδία και η απλότητα συνδυάζονταν με την παλιά καλή παράδοση και την καθαρότητα και αγνότητα του στιλ. H πολυχορδία συνδέθηκε με τις καινοτομίες του $Μελανιππίδη*Μελανιππίδης|, του $Φρύνη*Φρύνις|, του $Τιμόθεου*Τιμόθεος| και άλλων, με την εγκατάλειψη της παράδοσης και την υιοθέτηση μιας νέας τεχνοτροπίας, πλουσιότερης σε ποικιλία. Ο Πλάτων, ο κύριος, ίσως, υπερασπιστής της ολιγοχορδίας, της απλότητας και της παράδοσης, καταδίκαζε τη χρήση πολύχορδων και πολυαρμόνιων οργάνων. Πρβ. Πλούτ. Περί μουσ. 1135D, 12 και 1137Α, 18. , αντίθ. ολιγοχορδία· (α) πολυχορδία· η χρήση πολλών χορδών· η ιδιότητα του πολύχορδου. (β) ολιγοχορδία· η χρήση λίγων χορδών· η ιδιότητα του ολιγόχορδου.
Οι δύο αυτοί όροι χρησιμοποιούνταν σε αντιδιαστολή ο ένας προς τον άλλο. Η ολιγοχορδία και η απλότητα συνδυάζονταν με την παλιά καλή παράδοση και την καθαρότητα και αγνότητα του στιλ. H πολυχορδία συνδέθηκε με τις καινοτομίες του Μελανιππίδη, του Φρύνη, του Τιμόθεου και άλλων, με την εγκατάλειψη της παράδοσης και την υιοθέτηση μιας νέας τεχνοτροπίας, πλουσιότερης σε ποικιλία. Ο Πλάτων, ο κύριος, ίσως, υπερασπιστής της ολιγοχορδίας, της απλότητας και της παράδοσης, καταδίκαζε τη χρήση πολύχορδων και πολυαρμόνιων οργάνων. Πρβ. Πλούτ. Περί μουσ. 1135D, 12 και 1137Α, 18.
|
|